CS:GO ELO Sistemi



    • ELO System bireyseldir. Ama Valve bunu takımlara entegre etmek için her oyuncunun puanlarını toplayıp ortaya takım puanları çıkartır. Maç başladığında toplam ELO puanı fazla olan takımın kazanması varsayılan olarak beklenir. Her round sonunda round kazanımına/kaybedişe göre puanlar belirlenir. Kayıp eden takımın toplam ELO puanından bir miktar alınıp kazanan takım oyuncularına dağıtılır. Tabi ki kaybeden takımdan alınacak puanlar da 5 kişiden eşit olmaksızın alınır. PUAN KAZANIM VE KAYBETME OLAYI TAMAMEN ROUND SONLARINDA OLUR. ROUND KAZANDIYSANIZ PUAN KAYBETMEZ, ROUND KAYBETTİYSENİZ DE KESİNLİKLE PUAN KAYBEDERSİNİZ.
      Bu eşitsizlik ELO sıralamasıyla alakalıdır. Takım arkadaşlarınıza göre düşük puanınız varsa ve round kaybettiyseniz o round sonunda karşı takıma sizden daha az puan gider. Ama takımınızdaki yüksek ELO'lu kişiden daha fazla puan gider. Bu puanlar kaybolmaz. Maç içerisinde her round sonunda takımlar arasında transfer edilir.

    Yani ortada boşluktan gelen puanlar yoktur. Ortada oyuncuların oluşturduğu ELO puan havuzu vardır ve birisi puan kazanıyorsa diğeri mutlaka kaybetmek zorundadır.

    Maç başında mesela 6500 puanlı takım karşısında 6000 puanlı takım olsun İlk roundu 6000 puanlı takım kazanırsa 6500'lük takımdan daha çok puan çalar. Ama 6500 puan olan takım kazanırsa zaten kazanması beklendiği için 6000 puanlık takımdan daha az puan çalar.
    ELO sistemi budur.

    Aynı şekilde round kazanıldığında takım içerisindeki en düşük ELO puana sahip oyuncu karşı takımdan gelen toplam puandan en yüksek payı alır.

    MVP olayı var bir de. ELO puanı en yüksek kişinin takımı round kazandığında MVP'nin de o kişi olması beklenir. Eğer durum böyle olursa o kişi karşı takımdan olması gerektiği puanı alır. Bu puan diğer 4 kişiden yüksektir. Ama ELO'su düşük birisi atıyorum bomba çözüp MVP olduysa normalde alacağı paydan da daha fazla alır. Yani diğer 4 kişiden çok daha yüksek puan alır. Kısaca MVP en çok puanı almanız için iyi bir yöntem.

    Maçta yaptığınız kill-death, headshotlar, accuracy, bombayla öldürmeler, bıçakla öldürmeler, kazandığınız başarımlar gibi şeyler sizi MVP yapmadığı sürece ELO puanınıza katkı sağlamaz. ELO puanını belirleyen 3 önemli şey; mevcut puanınız, round kazanımı/kaybetme ve MVP sayınızdır. Bu üçü dışında hiç bir şeyle ilgilenmenize gerek yok.

    Rank atlama olayı da şöyle. Atıyorum MG2 olan bir kişi 1980 puanda olsun. Bu kişi maç içerisinde net olarak 21 puan aldığında (maç sonunda her roundda topladığı ve kaybettiği puanların net toplamı) 2001 ELO'ya ulaşır ve rank atlar. Bu sınırlar Valve tarafından belli ve açıklanan şeyler değil o yüzden tam sayıların ne olduğu bilinmiyor. Eskiden "developer 1" yazınca her round sonunda konsolda bir sayı belirirdi. Bundaki artış ve azalmaya bakarak ELO puanını hesapladığımı sanardım ama sonradan öyle bir şeyin olmadığını açıkladılar. Bence yine gerçek gibi ama siz bilirsiniz.

    Neyse takımlar lobbyde oluşurken de bu ELO puanlarına göre aşağı yukarı eşit değerdeki insanları biraraya getirmeye çalışır sistem. Yani ranklara göre değil ELO puanınıza göre takımlara dağılırsınız. Bi takım full MG iken diğer takım DMG ve Silverlardan oluşabilir yani. Bunu zaten sizde gözlemlerinizden anlamışsınızdır.

    Bir maç sonunda en fazla bir rank atlayabilirsiniz. Bu da şu demek o maç içerisinde 16-0 kazanıp 16 MVP yapsanız dahi iki rank atlayacak kadar ELO puanı alamayacaksınız demektir.

    ELO Puan kazanımları ve kaybetmeleri lineer değildir. Aynı şekilde maç kazanımlarınıza göre rank atlama ve düşme hızınız da değişiktir. 30 kazanımdayken daha hızlı atlar/düşersiniz. Ama 100 kazanımınız varsa bu hız azalır. Bu da lineer değildir.

    Sayılar Tamamen Sallamadır pek dikkat etmeyin 🙂



  • @Nephelai Daha rahat anlayabilirsin buradan 🙂



  • @ArchieFlynn söyledi:

    ELO Puan kazanımları ve kaybetmeleri lineer değildir. Aynı şekilde maç kazanımlarınıza göre rank atlama ve düşme hızınız da değişiktir.

    evet benim duyduğum şey tam olarak bununla ilgiliydi 😁



Aramıza katıl

Timuu'ya hoş geldin! Timuu, oyun oynamaktan keyif alan kişiler için, çevrimiçi bir topluluk alanı. Hemen aramıza katıl.

timuu felan

Benzer Başlıklar

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.