Battlefield 1 Gözcü(scout) rehberi


  • Anime

    Öncelikle sınıfın oyundaki temel görevine değinmek istiyorum. Sınıfın adı gözcü(scout). Kasti olarak nişancı(sniper) olarak seçilmemiş. Sizin oyundaki temel göreviniz savaş alanındaki rakip birinleri tespit edip işaretlemek (aiminiz bir rakibin üzerindeyken "q" tuşluna basarsanız o kişi işaretlenir). Peki bu işaretlemek neden bu kadar önemli? Oyundaki savaş alanı tamamen kaos şeklinde. Kimin nereden geldiğini fark edemeyebiliyorsunuz. Bu durum siz ve takımınız için büyük bir sorun. Örnek olarak destek sınıfının yan silah olarak kullandığı bir havan topu mevcut. Bu silahı sadece mini haritaya bakarak kullanabiliyorsunuz. Eğer kimse işaretlenmemişse tamamen kör atış yapmak zorunda kalırsınız ve durum çok büyük kayıplara yol açabilir. Aynı şekilde oyun içinde bulunan özel sınıflardan "tank avcısı" işlerini arka cepheden halletmek zorunda. Alanda tank ya da uçak olup olmadığını haritadan görmeli ve ona göre konum almalı. Gözcü sınıfında oynarken olabildiğince rakibi açığa çıkartmalı ve olabildiğince sabit hedefleri temizlemelisiniz.

    Silah Seçimi
    Her sınıf için 3 farklı ekipman sekmesi hazırlayabilirsiniz. Bu sekmeler oyun içinde duruma göre hızlı değişim yapmanızı sağlar. Size tavsiyem gözcü sınıfında bu sekmeleri oynama mesafenize göre ayarlamanız. Örnek olarak uzak - orta - yakın şeklinde. Gözcü sınıfının birincil silahı kurma horozlu tüfeklerdir. Bu tüfeklerde her atıştan sonra silahın tekrar hazırlanmasını beklemelisiniz. Sonunda "K. Nişancı" ibaresi bulunan tüfekler uzun menzil için en uygun tüfeklerdir. Bu tüfeklerin dürbünler 5x-10x arasındadır. Unutmamanız gereken bir konu, oyunda 4x üzeri tüm dürbünlerde bir lens parlaması mevcut. Yani rakipleriniz sizin nereden ateş ettiğinizi dürbünden yansıyan ışıkla görebilir. Peki bu K.Nişancı tüfeklerinden hangilerini seçmeliyiz?
    Oyunda her silahın bir dengelenme biçimi vardır. Seçim yaparken bu +/- yanlarına ve oynanış biçimine göre karar vermelisiniz. Size K. Nişancı tüfeklerinde hangi tüfeğin hangi yönünün iyi olduğunu belirtmeden önce bilmeniz gereken birkaç şey var. Oyunda mermi hızı ve mermi düşüşü olayı bir gözcü için en önemli unsurlardır. Silahınızın özelliklerini ve düşmanın size olan uzaklığını iyi bilmeniz gerekir. Metre ve mermi hızına göre düşmanın önüne (koşarken) ya da kafasının biraz üzerine sıkmanız gerekebilir. Kurma horozlu tüfeklerin hepsinde (karabina isimli olanlar hariç) sıfırlama mesafesi mevcuttur(75m-150m-300m). Bu sıfırlama mesafesi merminin kaç metre sonrasında düşmeye başlayacağını seçmenizi sağlar. Örnek olarak rakip size 250m uzakta bulunuyorsa sizin 2 seçeneğiniz mevcut. İlk olarak silahınızı 150m mesafesine alırsınız ve aiminizi rakibin kafasının biraz üzerine sabitlersiniz. Mermi ilerledikçe düşüşe uğrayarak rakibin kafasına isabet edecektir. İkinci seçenek silahınızı 300m mesafesine alarak rakibin gövdesine ateş edersiniz. Bu durumda mermi rakibin kafasına isabet edecektir. Gözcü tüfeklerinin birçoğunun maksimum hasarı 100dür (gövde hasarı) ama bu hasarı her metre aralığında 100 olarak vermez. Silah seçimi sırasında size bir tablo verilir. Bu tablo silahınızın hangi metre aralığında maksimum hasarını verebildiğini gösterir. Yani eğer silahınız 100-150m arasında maksimum hasarını veriyorsa ve 170m bir rakibi gövdesinden vurursanız ona tek atamazsınız. Ek olarak oyunda kafa hasar 1.7x dir. Yani rakibe herhangi bir kurma horozlu tüfekle(M1903 Deneysel, Carcano M91 ve Russian 1895 Siper tüfekleri hariç), herhangi bir metre mesafeden kafasına atış yaparsanız o rakip tek yiyecektir.
    0_1517919257836_Adsız.png

    • Russian 1985 K. Nişancı: Tüfeği tekrar hazırlanma süresi en hızlı olan silahtır(K. Nişancı tüfekleri arasında).
    • Gewehr 98 K. Nişancı: Mermi hızı en yüksek olan silahtır. Uzakta koşan hedefleri vurmak için idealdir.
    • M1903 K. Nişancı: Vücut hasarında tek atma menzili en uzak olan tüfektir. 100-140m arasındaki bir kişinin gövdesinden vurarak tek atabilirsiniz.

    Orta mesafe için "Nişancı" ibareli tüfekler tercih edilir. Bu tüfeklerin dürbünleri 2.5x-4x arasındadır. Orta mesafe için dikkat etmeniz gereken en önemli kısım atış hızı olmalıdır. Horozlu tüfeklerin tek atma mesafesi genel olarak 80-100m arası değiştiği için seçtiğiniz çoğu tüfek orta mesafede gövde atışlarına iyi sonuç verecektir.

    Yakın mesafe için genel olarak "Karabina" ve "Siper" tüfekleri tercih edilir. Bu iki tüfek tipi arasında temel farklar mevcut. Siper tüfeklerinde herhangi bir dürbün mevcut değildir. Bu tüfeklerde gez-göz-arpacık şeklinde nişan alınır. 1x-2x arasında zoom seçeneği vardır. Karabina tüfeklerinde sıfırlama mesafesi 75m metreye kitlenmiştir. Ek olarak bu tüfeklerde ufak bir mercek mevcuttur(1.25x-2.5x). Gez-göz-arpacık şeklinde nişan aşamayan kişiler bu tüfekleri tercih edebilir. Yakın mesafe tüfekleri arasında en popüler olan tüfek "Martini-Henry" tüfeğidir. Tek atma mesafe en düşük olan (30-80m) ve maksimum hasarı tek 100ün üzerinde olan (112) tek tüfektir. Fakat bu tüfeğin eksi yönü mermileri tek tek yerleştiriyor olmanızdır. Diğer nişancı tüfeklerinde 5 ya da 10 mermi aynı anda tüfeğe yüklenir ve atış sonrası sadece kurma kolu tekrar kurulur. Martini-Henry tüfeğinde her atış sonrasında eski kovanı çıkartmanız yerine yeni mermi koymanız ve kurma kolunu tekrar kurmanız gerekir. Yani ıskalarsanız sonuç ölüm olabilir.

    İkincil silahlar bir gözcü için çok önemlidir. Tüfeklerin atışları arasındaki süre diğer sınıflara göre çok uzundur. Yakınınıza girmiş bir düşmana karşı silahı tekrar hazırlamak yerine ikincil silaha geçip onunla devam etmek en mantıklı karar olacaktır. İkincil silahlar için önerim deneyip size en uygun olanı seçmeniz.

    Teçhizatlar
    Yine oynayış tarzınıza göre seçimler yapmanız gereken bir bölüm. Sizlere tek tek teçhizatları ve işlevlerini açıklayacağım.

    Gözlem fişeği-Gözlem: Bu fişek düştüğü yerdeki rakipleri ortaya çıkarır ve onları mini haritada görünür hale getirir.
    Gözlem fişeği-Parlak: Düştüğü yerdeki rakipleri fişeğe doğru baktıkları takdirde kör eder.
    K. Mermi: Silahınza özel bir mermi yükler. Bu mermiler zırhlı birinlere (tank-zeplin-gemi vb.) hasar verebilir.
    Siper Periskobu: Rakibin kaç metre uzaklıkta olduğunu gösterir. Aynı zamanda rakibin üzerine getirip "q" tuşuna basarsanız rakibi işaretler.
    Nişancı Kalkanı: Size bir siper oluşturur. Orta kısmında ateş etmeniz için ufak bir boşluğu olan kalkandır.
    Nişancı Yemi: Ucunda sahte bir kafa olan yemdir. Bu yem uzaktan nişancı olarak görülebilir. Vurulduğu takdirde vuran kişiyi işaretler.
    Tuzak Bombası-YP: Yere kurulan tuzaklı bir bombadır. İpi koptu takdirde patlar.
    Tuzak Bombası-GAZ: Yere kurulan tuzaklı bir bombadır. İpi koptu takdirde gaz bombası olarak patlar.
    Tuzak Bombası-YAK: Yere kurulan tuzaklı bir bombadır. İpi koptu takdirde yakıcı bomba olarak patlar.

    Tavsiye vermek gerekirse uzak mesafede "Siper Periskobu - Nişancı Yemi - Nişancı Kalkanı", orta mesafede "Gözlem fişeği-Gözlem - K. Mermi", yakın mesafede "Tuzak Bombaları - Gözlem fişeği-Gözlem - K. Mermi" teçhizatlarını öneririm.

    Bombalar

    • Parça Tesirli Bomba: Hasarı yüksek el bombası.
    • Çubuk bombası: Hasarı yüksek el bombası. (Parça Tesirli Bombaya nazaran daha uzağa fırlatılabilir.)
    • Gaz Bombası: Gazın içinde buluna dülmanlara sürekli hasar verir (gaz maskesi takılmadığı takdirde)
    • Tesirli Bomba: Yere düştüğünde ya da bir nesneye deydiği anda infilak eder.
    • Yakıcı Bomba: Atıldığı yerde infilak ederek büyük bir alev saçar. Alev alan rakipler ilk ateşten bağımsız olarak yanmaya devam eder.
    • Mini Bomba: Standart bombalardan daha uzağa fırlatılabilir fakat hasarı daha azdır.
    • Sis Bombası: Görüş mesafesini düşüren bir duman bırakır.
    • Hafif Tanksavar Bombası: Zırhlı birimlere hasarı normalden daha fazladır. Piyade birimlerine hasarı daha düşüktür.

 

timuu felan

Bu diyarların daha derli toplu olması adına şurada şöyle şeyler var, biraz baksana bunlara: Kullanma Kılavuzu ve format

Benzer Başlıklar

timuu felan

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.