Neden Jarvan IV üst koridorda oynanmalı?



  • 0_1500790160829_49062892-0529-41f5-b50d-31cc771e87bd-image.png

    Jarvan IV, Demacia’nın Simgesi. Prensin yeniden metaya dahil olduğunu gerek profesyonel arenadan gerekse solo qda rastladığımız top/jgl tercihleri ile Vadi’ye geri dönebileceğinin sinyallerini 7.7 Yaması’nda aldığı W buffı ile göstermişti. Yeteneğin taban zırhının erken oyundaki etkinliği güçlendirilirken ilâve kalkanın aldığı sabit değerler ise Jarvan’ın isabet ettiği rakip başına azami canına göre güncellenmişti. Bu güncellemeler Jarvan’ı hiç şüphesiz yenilenen tank metasında görmemizi sağlayacak değişikliklerden sadece birkaçı idi. E+Q+R ile efektif bir gank kabiliyetine sahip olan şampiyonun bazal güncellemeler dışında elde ettiği item değişiklikleri ise şampiyonunun gücünü daha da arttırıyor.

    Jarvan’ı Jarvan yapan yegâne itemlardan birkaçı Kara Balta ve Haşmetli Hidra. Bu eşyalar pasifi (şampiyonlara, azami canlarının 10%’u kadar fiziksel hasar) ile birleştiği zaman ortaya muazzam bir hasar kaynağı çıkıyor. Bire birde tanklara karşı pasif bir tank tokatlayıcı olarak güç patlaması yaşayan prens, ihtiyaç duyduğu can miktarını da bu iki eşyadan yeterince karşılayabilmekte. Özellikle bu item seti ile büyük bir split push potansiyeli olduğunu da eklemem de fayda var. Hâli hazırda özünde bir split push kitine sahip iken yaşadığı güç patlaması ile koridoru rahat bir şekilde ittirdikten sonra Teleport ile takım savaşlarına rahat bir şekilde dahil olabilmesi ilse şampiyonun neden tercih edilmesi gerektiğini gözler önüne sermeye yetiyor.

    7.9 Yaması ile geçirdiğimiz sezon ortası güncellemesi oyuna eklenen Gargoyl Taşzırhı ile Jarvan’ın daha da güçlendiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

    0_1500790275184_f2e5332c-de8a-4063-8313-866c10c97666-image.png

    Gargoyl Taşzırh, takım savaşlarında tankların istediği sürdürülebilirliği karşılayan ve ağır AD kompozisyonlara karşı, sahip olunan şampiyona büyük avantaj sağlayan bir item. Jarvan’ın belki de en büyük sorunu yetenekleri beklemedeyken yaşadığı hasar potansiyeli. Yukarıda verdiğim E+Q+R kombosunu takım savaşlarında pasifi ve Hidra’nın aktifi ile birleştirdikten sonra şampiyonun belli bir süreliğine o takım savaşından düşmesine neden oluyor. Jarvan dövüşmeyi seven bir şampiyon. Bütün komboları uyguladıktan sonra Gargoyl Taşzırh’ın aktifi ile yetenekleri beklemede iken alınan hasarı tanklaması, O’na takım savaşında sürdürülebilirlik kazandırmakta.

    Orta oyuna geçildiğinde ise rakibi kuşatmada başarılı bir kite sahip olan Jarvan, kontrol büyücüleri ile sağlıklı bir sinerjiye sahip. Malzahar, Orianna, Syndra ve Taliyah gibi metanın popüler büyücüleri ile birlikte güçlü bir rakibe uyguladıkları hibrit hasar potansiyeli yüksek bir kompozisyon oluşturmaktalar.

    kaynak.


 

timuu felan

Bu diyarların daha derli toplu olması adına şurada şöyle şeyler var, biraz baksana bunlara: Kullanma Kılavuzu ve format

Benzer Başlıklar

timuu felan

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.