Erken oyun-seviye atlama zaman aralıkları



  • League of legends oynarken, daha iyi oynayabilmek, rakipten üstün olabilmek, kendimizi geliştirmek veya oyunu kazanabilmek için dikkat ettiğimiz bir sürü şey var. Örneğin, karşıdaki oyuncunun hangi yeteneklerinin olduğuna, hangi sihirdar büyülerini kullandığına, nasıl bir eşya dizilimi yaptığına dikkat ediyoruz. Bunlara ek olarak oynadığımız role bağlı olarak nereye totem atmamız gerektiğini, nasıl vurkaç yapacağımızı, ne zaman ışınlan atacağımızı, ne zaman baskın yapmamız gerektiğini ve ne zaman haritada gezineceğimizi düşünüyoruz. Bunlar çoğu oyuncunun düşündüğü ya da düşünmesi gereken konular. Ancak bazı şeyler var ki çoğu oyuncu tarafından bilinmese de oyuna büyük etki ediyor.

    Bu bilinmeyenlere örnek olarak, ne zaman ve nasıl koridorun dondulucağı, skor almanın asıl amacının ne olduğu ya da büyü süreleri tutmanın önemi gösterilebilir. Bu pek bilinmeyen gerçeklerden en önemlisi de seviye atlama zaman aralıklarıdır. Bu terimi anlayabilmek için önce zaman aralığı derken neyin kastedildiği bilinmelidir. Zaman aralığı oyunda herhangi bir biçimde öne geçebileceğiniz, rakipten daha fazla eşyaya sahip olmak olsun, sihirdar büyüsü avantajı olsun, görev yapmak olsun, zaman dilimine verilen isimdir. Seviye olarak 3 tane oyun için çok önemli zaman aralığı vardır, 2., 3. Ve 6. Seviye zaman aralıkları. Bu zaman aralıklarını bilmek ve iyi kullanmak sizin oyunda daha rahat kartopu etkisi yapmanızı sağlayacaktır. Bu tarz küçük avantajları kullanmak ile kullanmamak arasındaki fark galibiyet ile mağlubiyet arasındaki fark olabilir.

    2. Seviye Zaman Aralığı

    Karşıdakinden önce 2. seviye olarak avantaj kurduğunuz zaman veya hemen öncesidir.

    Fazladan bir yeteneğiniz ve daha güçlü istatistikleriniz olur. Elinizdeki bu fazladan gücü kullanarak rakibe girebilir veya alanlama yaparak rakibi koridordan düşürebilirsiniz. Ancak bunu yaparken minyonlardan çok fazla hasar yememeniz gerektiğini unutmamalısınız.

    Seviye zaman aralığını bazı karakterler diğerlerine göre çok daha iyi kullanır. Örneğin, üst koridorda rivenın 2. Seviyede Q’su ve diğer açtığı yetenek ile birlikte tam 4 yeteneği olur ve ilk kan dökme ihtimali çok fazladır. Veya alt koridorda bir Draven Thresh ikilisi erken oyundaki yüksek hasar ve kitle kontrol kombinasyonunu kullanarak rakibin defans değerleri az üyesine girebilir ve ilk kanı akıtabilir.

    Nasıl 2. seviye olunur? Üst ve orta koridorda ilk minyon dalgasını ve sonraki dalganın ilk yakıncı minyonunu alarak 2. seviye olabilirsiniz. Alt koridorda ise ilk dalga ve ikincideki tüm yakıncı minyonları alırsanız 2. seviye olabilirsiniz.

    Taktikler

    Eğer minyon dalgası temizleyişiniz daha iyiyse ilk dalgayı hızlı temizleyerek önce 2 olmayı garantileyebilirsiniz. Örneğin Caitlyn oynuyorsanız ilk minyon dalgasına Q yeteneğinizi kullanarak daha erken 2 olmanızı çok daha kolaylaştırabilirsiniz.

    Eğer önce 2 olmak üzereyseniz karşıyı dürtmek veya size yaklaşmasını engellemek için agresif oynamaya başlayın. 2. Seviye olmanıza bir minyon kaldığı zaman minyonlarının önüne yürüyün ve rakibe saldırın. Eğer rakip akıllı ise yakında 2. Seviye olacağınızı anlayıp kaçacaktır ancak değil ise yanınızdaki minyona bir vuruş yaparak direk rakibe dalın ve onu öldürmeyi deneyin.

    Karşısı gelirken deneyim kaçırdı mı diye dikkat edin. Eğer bir baskın durumu oldu ise veya rakip ormancısına yardım ederken geç kalırsa deneyim kaçırdığı için geri düşebilir.

    Eğer karşının minyon temizleme yeteneği sizden iyiyse bırakın dalga direk size doğru gelsin. Bu sayede rakibin size alanlayabileceği yer azalacaktır. Eğer size girmeye çalışırlarsa direk kulenize çekilerek hem deneyimden mahrum kalmazsınız, hem de daha rahat son vuruş yaparsınız.

    3. Seviye Zaman aralığı

    Karşıdakine 3. seviye olarak avantaj kurduğunuz zaman veya hemen öncesidir.

    Fazladan bir yeteneğiniz ve daha güçlü istatistikleriniz olur. Bu fazladan güç ile rakibe girebilir veya koridordan düşürebilirsiniz. 3. Seviyede rakibin artık daha fazla canı vardır. Bu nedenle savaşa zorlayıp skor almayı denemek çok daha zordur. Ancak yine de bu seviyeyi rakibi uzak tutmak için çok rahat kullanabilirsiniz.

    Nasıl 3. seviye olunur? Üst ve orta koridorda iseniz 3. minyon dalgasının yarısını temizledikten sonra 3. seviye olursunuz. Alt koridorda ise 4. dalganın ortalarında 3. seviyeye ulaşırsınız

    Taktikler

    Seviye 2. veya 6. seviye kadar tehlikeli değildir.

    Rakibe girerken ormancınız da yardıma gelebilir. Bu büyük bir artıdır. Hatta eğer 3. Seviyeye kadar rakibi yeterince geri düşürdüyseniz, ormancınızın yardımı ile kule altı bile girebilirsiniz.

    6. Seviye Zaman Aralığı

    Karşıdakine 6. seviye olarak avantaj kurduğunuz zaman veya hemen öncesidir.

    Fazladan bir yeteneğiniz ve daha güçlü istatistikleriniz olur. Bu fazladan güç ile rakibe girebilir veya koridordan düşürebilirsiniz. Bu zaman aralığı çok tehlikelidir. Özellikle alt koridorda koridorun, ejder kontrolünün ve dolayısıyla oyunun gidişatını etkileyebilir. Minyonda çok önde olduğunuz bir koridoru sırf rakip alt koridor sizden önce 6 oldu diye verebilirsiniz.

    Karşıdakinin Ultisi yokken sizinki vardır veya gelmek üzeredir. Ulti avantajı çok büyük bir avantajdır. Özellikle bunu çok iyi kullanabilecek, Fizz, Zed, Riven gibi karakterlerin oynanışına büyük etki etmektedir. Eğer siz 6 iken rakibiniz 5 ise ve koridor yakın ise hiç düşünmeden rakibe girin, çok büyük ihtimal onu koridordan düşürmüş olursunuz.

    Nasıl 6. Seviye olunur? Üst veya orta koridor dakika 6 civarı 6. seviye olur. Alt koridor ise dakika 8-9 civarı 6. seviyeye erişir.

    Taktikler

    Karşıdakinin ne kadar deneyim kaçırdığına dikkat edin, eğer ondan fazla koridorda kalabilmişseniz önce 6 olmanız muhtemel. Alt koridorda ne kadar deneyimi kimin kazandığını bilmek de çok önemlidir.

    Ulti avantajınız ile rahatça girebilirsiniz. Özellikle alt koridorda ikinizin de 6 olduğu ve rakiptekilerin de 5 olduğu bir savaşı 2v2 bir durumda kaybetmenize imkan yoktur.

    Girince ormancınız da yardıma gelebilir. Ultiniz yüksek hasar vuran veya çok güzel bir kitle kontrol içeren bir yetenek ise ormancınızın yardımı ile çok rahat skor alabilirsiniz. Örneğin, 6. Seviye olmuş bir Warwick, bir Lissandra için baskın yapmak çok kolaydır.

    Eğer 6. seviyeye yakınsanız çalıda bekleyerek rakibi 6 olmuş bir şekilde şaşırtabilirsiniz. Özellikle mesafe kapatma veya uzun menzilli yeteneklere sahip karakterlerde bunu yapmak rakibin afallamasına sebep olabilir. Örneğin, Trundle oynuyorsunuz ve karşınızda Pantheon var. Pantheon agresif oynuyor çünkü erken oyunda çok daha üstün ancak siz tam 6. Seviye olmadan önce çalıya giriyorsunuz ve ölen minyonlardan 6. Seviye olup ultinizi açıyorsunuz. Sizi hala 5. Seviye sanan Pantheon skor almak için çalıya giriyor ve sizin 6 olduğunuzu sonradan fark ederek ölüyor. Bu her ligde çok sık yaşanan bir durum.

    Renekton veya lulu gibi ultisi can veren bir karakter oynuyorsanız ve ikiniz de az canda iseniz çalıya girip orada 6 olduktan sonra rakibin girmesini bekleyip yemleyebilirsiniz. Rakip de büyük ihtimal ne kadar iyi oynadığınızı belirten iyi dileklerini size iletecektiri

    Not: Anlatırken Alt koridorda insanların yarım deneyim kazanması, bu nedenle 2 kat daha geç seviye atlamaları gerekmez mi diye düşündüyseniz alt koridor deneyimi bölüştüğünde %50 değil %65 deneyim kazanır.

    tanbooz tarafından yazılmıştır.


 

timuu felan

Bu diyarların daha derli toplu olması adına şurada şöyle şeyler var, biraz baksana bunlara: Kullanma Kılavuzu ve format

Benzer Başlıklar

timuu felan

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.