Geliştirici Günlükleri: LoL'ün Değişim Hızı


  • Patates

    League of Legends tasarımcılarından Greg Street'in oyun içi güncelleştirmeler, geliştirmeler , oyunun sıkı takipçilerinin ve yeni gelenlerin devamlılığı açısından nelere özen gösterdikleri ve gösterecekleri hakkındaki önemli açıklamaları.

    "Merhaba, millet. Ben League of Legends tasarımcılarından Greg Street. Geliştiricilik felsefemiz, LoL’e bakışımız ve yaptığımız çılgınlıkların bazılarını neden yaptığımızdan bahsetmek için yine karşınızdayım. Sezon Öncesi Dönem gelip geçerken birçoğunuzdan değişim hızıyla ilgili, sorular geldi. LoL’ün ne kadar değişime ihtiyaç duyduğunu ve oyunu çok fazla ya da çok hızlı değiştirip değiştirmediğimizi sordunuz. Bu, çok makul ve üzerinde sürekli konuştuğumuz bir konu. Bunu biraz açmak istiyorum.

    Benim dönemimden çok gerilere,League of Legends’ın ilk günlerine dönmek istiyorum. Marc Merrill ve Brandon Beck’in oynamayı sevdikleri oyunlardan bahsettiği günlere. Rekabete dayalı oyunlar oynuyor ve oyunların güncellenmesi sona erince küplere biniyorlardı. Geliştiriciler, oyunlarında daima işe yarayan bir strateji ya da açık olduğunu, herkesin bundan faydalandığını biliyorlar ama neden düzeltmiyorlardı? Bu yüzden League of Legends adını alan oyunlarının her zaman incelenip, güncellenecek bir oyun olmasını istediler. Bir sıkıntı, rahatsızlık, alt edilemeyen bir strateji ya da herkesin başvurduğu bir strateji olursa Riot devreye girip bunu çözmeye çalışacak ve böylece oyuncular uzun süre sorun yaşamayacaktı. Çoğunuzun belki her gün, belki de günde birkaç defa LoL oynadığını biliyoruz.Dolayısıyla iki haftada bir yama çıkarmaya çalışmamıza rağmen oyunda sinir bozucu bir şampiyon varsa bu bile uzun bir süre gibi gelebiliyor. Bu da bozuk bir şey varsa kolları sıvayıp düzeltme felsefemizin temelini oluşturuyor.

    Yaptığımız değişikliklerin çoğu bu tür arızaları düzeltme, bakım ya da güncelleme çabalarından ibaret. Bakım ve Güncellemeler, Aktif sunuculardaki yama ortası güncellemelerini ve notlarını düşünelim. Camille çok güçlü bir çıkış yapmıştı. Yeni şampiyonları ideal dengeyle çıkarmak her zaman çok zor olmuştur. Son dönemdekilerden bazıları biraz zayıf kalmıştı ama Camille güçlüydü. Bu yüzden ona karşı koymayı bir sinir harbi olmaktan çıkarıp her oyunda yasaklanmasını önlemek için bazı değerlerini düzenledik. Birkaç yıl önce yaptığımız Sihirdar Vadisi Güncellemesi ise bunun aksine bir örnek. Aslında harita bozuk falan değildi ama eski hissettiriyordu, köhneydi ve oyundan alınan keyfi sekteye uğratabiliyordu. Bu yüzden sanatçılarımız muhteşem bir güncelleme ortaya koydu ve büyük oranda olumlu karşılanan bu hamle, oyunu günümüzün modern şartlarına taşıdı. Şimdi de aynı şeyi LoL İstemcisi için yapıyor ve eski sistemi güncelleyip hem daha güzel işler yapma imkânı kazanıyor hem de size yeni bir oyun hissi sunuyoruz. Oyunun size bir seçenek sunması gerekirken sunamadığını hissettiren sistem sorunları, eğildiğimiz başka bir konu. Bunun en güzel örneklerinden biri ise eşya setleri.

    Geride kalan Büyücü Güncellemesi gibi sınıf güncellemelerinde oyuncuları her oyunda aynı eşyaları almak zorunda kalmaktan kurtarmayı amaçlıyorduk. En azından şampiyon değiştirince eşya sıralamanızı değiştirebilmeliydiniz. Bunu gerçekten başarabilirsek bazen oyunun durumuna göre farklı eşyalar seçmenizi sağlayacaktık. Bazen savunmaya, bazen büyü direncine, bazen de erken safhada güce ihtiyacınız olabilirdi ve eşyaları değiştirip yeni eşyalar eklememizin temelinde size ilginç tercihler sunup kök salmış bazı eşya sırası
    sorunlarını çözme çabası yatıyordu. Gerçi yaptığımız her değişikliği sorun çözmek için yaptığımız söylenemez. Oyuna yeni bir soluk getirmek için de değişiklikler yapıyoruz.

    "Yeni Bir Soluk Getirmek" Bu ayrımın altını çizmek istiyorum çünkü yaptığımız çoğu değişikliğin temel sebebi bu değil. Genelde belli sorunları çözmek için değişiklikler yapıyoruz.
    Bir şeyleri nedensiz yere kurcalamaktan sakınıyoruz. LoL’ün temelinde ustalaşma ve oyunda kendini geliştirme yatıyor. Geliştiricilerin durduğunuz zemini sürekli salladığını hissederseniz bu epey sinir bozucu hâle gelebilir ve "Riot nasılsa her şeyi değiştirecek.Neden ustalaşmakla uğraşayım ki?" diyebilirsiniz.Yine de sırf oyuna yeni bir soluk getirip
    yeni heyecanlar katmak için yaptıklarımıza birkaç örnek vermek istiyorum. Bunların en bariz olanı, yeni şampiyonlar. Bazen belli sorunlara yönelik şampiyonlar çıkarıyoruz. Mesela "Bütün ormancıların oynanışı aynı" şeklinde bir görüşe karşılık olarak Ivern gibi acayip bir şampiyon ortaya çıkarabiliyoruz. Yine de daha ziyade cazip görünen, birinin yeni temel şampiyonu olabilecek ya da oyuna girip oynamak için keyifli nedenler sunacak şampiyonlar ekliyoruz.

    Dönüşümlü Oyun Modları tamamen farklı olsa da değişime başka bir örnek. Bu modları bir tür kafa dağıtma aracı olarak görüyoruz. "Sihirdar Vadisi’nde çok oynadım" veya "Dereceli’de çok yoruldum. LoL oynamaya devam etmek istiyorum ama biraz nefes almam gerek, diyenlere hitap ediyorlar. Bu oyun modlarının bir iki hafta kalmasının nedeni ise zamana meydan okuyacak derinlikte olmasalar da biraz kafa dağıtmaya yaramaları.

    Son olarak Riot hiçbir şey yapmasa bile oyunun dönüşüm geçirmesi gibi son derece somut bir durum var. "Oyuncu Uyumu"Oyuncular yeni stratejiler geliştiriyor. Bunlara karşı stratejiler üretiyorlar. Profesyonel oyuncuların, ses getiren maçlardaki sıra dışı seçimlerine bağlı olarak bazı şampiyonların yıldızı parlayıp solabiliyor ve bir bakıyorsunuz, herkes o seçilen şampiyonu istiyor. Açıkçası işimizin en büyük zorluğu, topluluğun bir sorunu ne zaman kendi başına çözeceğini anlamak. Gerçi yeterince zaman verilirse çözemeyecekleri sorun yok denebilir.Topluluğun bir sorunu sinir bozucu olmadan çözecek kadar hızlı davrandığı veya "Her oyunda Lee Sin görüyorum. Evet, buna karşı bir çözüm çıkacak elbet ama Riot’un hemen bir şey yapması daha iyi olur," denen durumlarda Riot’un ne zaman devreye gireceğini kestirmek zorundayız ki insanların perşembe akşamı oynadıkları oyunlar keyifli olmaya devam etsin.

    Şu ana kadar değişiklik yapma nedenlerimizden ve bu değişikliklerle neleri başarmayı umduğumuzdan bahsettim. Ne var ki değişimin risk taşıdığından da bahsetmek istiyorum.
    "Değişimin Bedeli" Oyunu çok fazla değiştirirsek olabilecek kötü şeyler de var. Bunları üç, dört kategoriye ayırabilirim. Birincisi, oyun ne kadar değişirse oyuna ara verenlerin
    geri dönmesi de o kadar zorlaşıyor. "Dönen Oyuncular" LoL’e çok düşkün oyuncuların başka bir oyun çıkınca ona yönelip bir süre sonra yeniden LoL’e dönmesi çok karşılaştığımız bir durum. İnsanların döndüğünde oyunu tanıyabilmelerini umuyoruz ve şampiyon seçimi, totemler veya ejderha modellerinin değişmesi gibi büyük değişikliklerin, oyuna dönen
    oyuncuların olup bitenleri anlamakta zorlanmasına neden olduğunu biliyoruz.

    Şunun altını çizmek istiyorum: Önceliğimiz, oyunu aktif olarak oynayan oyuncular. Sırf bir süre ara verdikten sonra oyuna dönüp dönmeyeceği belli olmayan kişiler için oyunu basitleştirmek gibi bir niyetimiz yok. Oyunla aktif olarak haşır neşir olan kişilerin keyif almasına öncelik veriyoruz. Bununla birlikte, ara verenlerin dönüşünü kolaylaştırmak için yapabileceğimiz bazı şeyler yok değil. Daha önce de bahsetmiştik; LoL’e giriş deneyimi biraz zamanın gerisinde kaldı ve acilen bunu geliştirmemiz gerekiyor. Aynı şey dönüş deneyimi için de geçerli. "Bir süredir oyundan uzak kalmışsın. Bak, ejderhalar tamamen değişti," gibi pek açıklama yapmıyoruz. Mesela "Son oynadığından beri Warwick epey değişti," demiyoruz. Bence bu bilgiyi vermenin yığınla yama notu sunmak dışında yolları da olmalı. LoL’ün aynı kalmasını istediğimiz bazı temel değerleri de var. Bugün oturumunuzu kapatıp bir daha 2019’da açsanız bile oyun herkesin Merkez'in arkasında belirmesiyle başlayıp ve rakibin üssüne ulaşıp hasar vermesiyle sona erecektir. Şampiyonlar, eşyalar ve eşyaları alma şekliniz değişse bile kalanlar League of Legends oynadığınızı hissettirecek kadar aynı olmalı.

    Değişimin bir başka bedeli de oyunculara yaşatabileceği aksamalar. "Rekabette Aksama" LoL’ün rekabete dayalı olmasını istiyoruz ve bunun Dereceli oynayanlardan profesyonel
    esporculara kadar uzanan bir kapsamı var. Büyük değişikliklerin, belli oyun ve stratejilere yüzlerce saat harcayan oyuncuları çok etkileyebildiğini biliyor ve çok hassas davranmaya çalışıyoruz Şimdiye kadar fark etmişsinizdir. Oyundaki en büyük değişikliklere. Sezon Öncesi ve Sezon Ortası dönemlerde yoğunlaşıyoruz ki sezonun ağırlığı bastırmadan önce bunların etkilerini olabildiğince aza indirebilelim ve hem size değişikliklere alışma şansı hem de kendimize gerekli düzenlemeleri yapma zamanı tanıyalım.

    Daha önce de bahsettiğim gibi değişikliklere uyumun League of Legends için nispeten önemli bir beceri olmasını istiyoruz çünkü Riot hiç müdahale etmese bile oyun değişmeye devam edecek. Bu yüzden LoL oynamada iyi olmak kadar oyunla birlikte değişebilmek de önemli. Bunu bir yere kadar sağlıklı buluyoruz. Değişimin bir başka bedeli de ustalaşma eğrisini sekteye uğratması."Değişimin Ustalığı Engellemesi "LoL’ün temelinde hep iyiye gitmek var. Her oyunda bir şey öğrenip kendinizi geliştiriyorsunuz ve bu çok tatmin edici bir durum. Biz gelişiminizi baltalayacak kadar devreye girersek oyuncular bu uyum sağlama arzusunu yitirebilir ve "Riot zaten bir, iki haftaya çözer. Neden bu soruna bir çözüm arayayım ki?" diye düşünebilir.

    Biraz bahsettim zaten ama bu riskleri nasıl ortadan kaldırmaya çalıştığımız konusuna daha fazla odaklanmak istiyorum. Her şeyden önce yalnızca küçük değişiklikler peşinde koşmuyoruz. Mesela bir tasarımcının şampiyonlardan birini genel ölçeğe göre yüzde bir veya iki iyileştirmek istemesini yeterli bulmuyoruz. Değişikliklerin oyunu yüzde 10, yüzde 30, yüzde 200 iyileştirmesini amaçlamalıyız. Oyuna gerçekten gereken değişikliklerin girmesindeki sorumluluğumuzu bu tür ölçeklerle değerlendiriyoruz. Her zaman hedefi tutturamadığımızı ve bazen iyi bir şey yapalım derken başka bir şeyleri bozduğumuzun farkındayım ama sonuçta belli bir amacımız var. Dahası, stratejilerimizle yetinmeyip bunların sonuçlarını da takip ediyoruz. Bazen en ince düşünülmüş, en güzel tasarımların bile milyonlarca oyuncunun eline ulaşınca en ufak şansı kalmıyor. O zaman da "İşe yarayacak sanıyorduk ama yaramadığı ortaya çıktı. Bunu takip edip düzenlemeliyiz," diyoruz. İki haftalık yama döngüsü bu açıdan çok faydalı olabiliyor çünkü aşırıya kaçar, hedefi ıskalar ya da fikrin kötü olduğunu anlarsak uzun bir süre boyunca işlerin iyice sarpa sarmasının önüne geçip düzeltme fırsatımız oluyor.

    Toparlamak gerekirse değişimin asıl düşündüğümüzden, ardından değişimin risklerinden ve bu riskleri azaltma çabalarımızdan bahsettim ama başta sözünü ettiğim noktalardan biri de ne kadar değişimin fazla olduğu."Ne Kadar Değişim?" Bunun basit bir cevabı yok ve sadece tartışmaya devam ediyoruz diyebilirim. Örneğin, şahsen bir geliştirici olarak
    riskin altından kalkabildiğimi fark ettim ve yamalar üzerinden değişikliklerin devamını getirebilmemiz sayesinde güvendiğimiz ama yüzde yüz emin olmadığımız şeyleri deneme konusunda kendimizi güvende hissedebiliyoruz. Öte yandan Brandon Beck, oyunu çok fazla değiştirip değiştirmediğimizi sorabilir. Her yama notunu incelemeyen oyuncuların
    oyunda olup bitenlere ayak uydurmasını zorlaştırıyor muyuz? Bir süredir LoL oynamayanlar için zorlaştırdığımız kesin zaten. Demem o ki bu yalnız bana ya da Brandon’a ait bir karar değil, daha ziyade sürekli konuştuğumuz bir konu ve bence doğru bir cevabı da yok.

    Siz ve LoL’ün geneli için en mantıklısını bulmak için sürekli tartışmaya devam etmemiz gerekiyor. Bir değişiklik isteyen tasarımcı veya ekip üyelerimizin bu değişimin neden önemli olduğunu ve işe yaramazsa devamında ne yapacağını açıklamasını istiyoruz ama aslını sorarsanız bu, siz oyuncuları da tartışmaya daha fazla dâhiletmek istediğim konulardan biri. Görüşlerinizi öğrenmek istiyoruz. Oyunu çok hızlı mı değiştiriyoruz? Sizce bir şeylere müdahale etmeden önce fazla mı bekliyoruz?"

    kaynak: League of legends



  • bunların bu şekilde bulunması tatlı oldu


  • Patates

    evet @ornithes, ayrıca adamın yabancılaşma için söylediği şeyleri bizzat yaşadığımızı farkettim seninle birlikte ve artık bizi çok fazla umursamadıkları çıkarımını yaptım bu yazıdan.


 

timuu felan

Bu diyarların daha derli toplu olması adına şurada şöyle şeyler var, biraz baksana bunlara: Kullanma Kılavuzu ve format

Benzer Başlıklar

timuu felan

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.