lol'de her şeyin göze sokulma durumu



  • Her geçen gün bu biraz daha artıyor. Örnek olarak Annie'nin altına bir bar eklendi. Daha belirgin hale getirildi. Daha önce küçük bir simgenin üzerinde rakam ve küçük bir animasyon beliriyordu. Bu nokta daha da keskinleştirildi? Bunun örneği çoğaltılabilir. Bana kalırsa bu böyle olmamalı. Bu biraz karakterlere olan ilgiyi de arttırabilir veya X şampiyonunu bilmeyen kişiye X şampiyonunu bilen kişinin anlatabileceği daha çok şey olabilir. Bu kadar açıklık bence iyi değil. Biraz şeye benzetiyorum. Filmlerde geçmişe gidildiğinde ekranın siyah beyaz olması. "İzleyici bak, şimdi geçmişe gittik. Anlayabilmen için siyah beyaz yaptık. Yine anlamazsan kenara tarih de koyduk" gibisinden.


  • Anime

    Öyle diyorsun da gümüş ve bronz ligindeki çoğu kişi oynadığı şampiyonun yeteneklerini bile okumadan giriyor. Onlarca oyun atmış olmasına rağmen, oynadığı şampiyonun pasifini bilmeyen bir çok kişi var. Annie de bunlardan birisiydi. 4 yetenek kullanınca pasifi devreye giriyor ama bunu bilmeden oynayanlar vardı. "Nasıl stun atıyor?" sorusuna "yetenek atarken, ara sıra stun atıyor." şeklinde açıklama yapanları gördüm. Sona için de bir çok kez bu duruma şahit oldum.

    Bu şampiyonların sayılarını arttırabilirim ama annie'de şöyle özel bir durum var: Annie 4 yük olunca stun yani bir çeşit cc atıyor ve çoğu annie oyuncusu 3 yük biriktirip rakibin korkmadan oynamasını ve kendisinden kaçmamasını sağlayıp rakibi ikinci attığı yetenekle sersemletebiliyordu ve rakibin bunun karşısında tepki verme şansı da yoktu. Şu anda rakip, Annie'nin yüküne göre biraz daha dikkatli oynayacak. Yani aslında o gösterge Annie'ye yapılan bir çeşit nerf. Zaten Tibbers'ın buff yediğini düşünürsek şampiyonu dengelemiş oluyorlar aslında.

    Buradaki bir diğer amaç oyuncuların şampiyon yeteneklerini daha kolay anlayarak, öğrenme aşamasını hızlandırmak. Orman zamanlayıcıları, Alistar w+q kombosu, Eski shirdar vadisi haritası yerine yenisinin gelmesi, inhibitörlerin zamanlayıcılarının üstlerine eklenmesi, Orman yaratıklarının canlarının üstlerinde gözükmeye başlaması gibi bir çok yeniliğin amacı da bu zaten. Yani hem yeni oyuncuları hem de alt seviyedeki(bronza+gümüş+gold) oyuncuları oyunu öğrenmeye teşvik etmek.


  • Geek

    @CmmS İyi hoş da bu sefer oyunu bilen adamlara haksızlık değil mi? Yani daha doğru ifadeyle oyunu bilen ile bilmeyen arasındaki farkın törpülenmesi değil mi bu durum? Mesela Annie üzerinden gidiyoruz diye farazi bir örnek, Annie'nin q pasifi de bir şekilde böyle göz önüne sokulsa, mesela Annie oynarken canı %80 altı minyonların üzerinde q harfi yanıp sönse böylece şampiyonun bir diğer pasifini de öğrenmiş olurlar ama bu her ne kadar oyuncu olarak daha iyi olsa da karşısında oynayan adamın koridorda öne geçme şansını daha da düşürecektir ki bazı karakterler koridorda fark açamadığı zaman 2-3 tf işe yaramadan hatta tf bile gelmeden minyon biçmeyi gerektirebiliyor. Bence oyunu öğretmek için arayüz değişiklikleri yapılması biraz haksızlık. Onun yerine rakip bulma sistemini dengelemeleri daha hoş olur.


  • Anime

    Oyunu bilen adam için hiç bir şey değişmeyecek bu tarz durumlarda. O zaten Annie'nin durumunu biliyordu. (Gerçi eskiden de üzerindeki etkilerin gözüktüğü kısımda stun'a ne kadar kaldığı göüküyordu.) Aynı şekilde oyunu bilen adam zaten orman zamanlarını tutuyordu. Bilen adam zaten Alistar'ın W+Q kombosunu yapıyordu. Değişim yapamayan oyuncuları etkiliyor. Bilen adam farkını her türlü ortaya koyuyor zaten.

    Bu tarz değişikliklerin eksisi oyunu basitleştiriyor olması. Ama dikkatinizi çekerse yapılan reworklerle de oyunu zorlaştırıyorlar. Yani Riot kendince bir çeşit denge kuruyor. Oyuna başlayanların kolay öğrenmesini istediği şampiyonları daha basit, daha güçlü ve mekaniksel oynanması gerektiğini düşündüğü şampiyonları da daha zor yapıyor ve bunu 3.sezonun sonundan beri yapıyor. Yani 2 senedir uyguladığı ve başarılı bulduğu bir durumu neden devam ettirmesin ki? (Her ne kadar oyuncuların bir kesimi )

    Şu video'ya da biraz göz atın derim. Eski ama konuyla ilgili bir video.



  • @CmmS İşte demek istediğim şey biraz da bu. O kişiler bu oyunu oynayamasın. 30 level olana kadar sıkılıp bıraksınlar, anlamasınlar oyunu. Öğrenme aşamasının hızlandırma çalışmaları tam aksine süreci yavaşlatabilir. Oyun basittir, zorlamaya gerek yok ama biraz gizemlilik, araştırmaya teşfik edebilir diye düşünüyorum .


  • Anime

    Benim 3 senedir oynayan tanıdığım var. Oynadığı şampiyonların hiçbirinin yeteneklerini okumaz. Ezbere build yapar. Şampiyonu alıp, daha yeteneklerinin ne olduğunu bile bilmeden, dereceli girer. Ve onun gibi bir çok da oyuncu biliyorum. Bronz-gümüş ligindeki çoğu kişi araştırmayı bıraktım okumuyor bile. Annie'nin stun özelliği bilmek için yapılması gereken tek şey 5 sn ayırıp pasifi okumaktı. Bunu yapmayan adamı istediğin kadar teşvik etmeye çalış. Bu adam yine kendi bildiğini okuyacaktır. (Okuyorlar da zaten.) Buna verilebilecek en güzel örnek şampiyonların yarısına sahip olmadığı halde yeni şampiyonları çıktığı gibi alan kesim. Adamlar sırf yeni diye alıyor ve emin ol ki bir çoğu oyuna girene kadar ne yetenekleri olduğunu bile bilmiyor. Mesela Aurelion sol'un ottayken yıldızlarının gözüktüğü hem yetenklerinde yazıyor, hem şampiyon duyurulduğunda söylendi, hem panolar üzerindeki soru-cevap etkinliğinde söylendi hem de şampiyon tanıtımında söylendi. Ama ben o sıralar oyunuma gelen aurelion sollerin otta saklanmaya çalıştığına çok kez şahit oldum. (Yani eşeğe altın semer vursan da eşek yine eşek.)

    Bunun yanı sıra yeni başlamış bir oyuncu için böyle bir gösterge o kişiyi oyuna bağlayacaktır. O kişi iyi bir oyuncuysa zaten 30 olduğunda şampiyonun yeteneklerini vs. okumaya başlayacaktır. Okumayacak olan yine okumayacaktır.



  • Riot daha önce SV'yi yenilerken "anlaşılırlık"tan bahsetmişti. Ve bu olayı tüm şampiyonlar için uygulamak istiyorlar. O barın koyulma nedeni de bu bence.


  • Anime

    İlk mesajımı 3.paragrafında ben de buna değinmeye çalıştım ama düşündüklerimi aktarmada sorunum var galiba. 🙂



  • @CmmS Düşüncelerine vakıf oldukca ne demek istediğini anlıyabiliyorum. Evet, okumayan dümdüz oynayanlar ve bu kişinin takımındakiler için en sağlıklısı bu gibi gözüküyor. Benim de demek istediğim şey tam burada ortaya çıkıyor? Peki neden buna mecburuz? Yani bu tip insanlara bu tarz kolaylıklar sağlanmasa (hiçbir koşulda. mesela eşya önerisi saçmalığı. Riot diyor ki karşıyı düşün, takım arkadaşlarını düşün. Yeni şeyler yarat ama eşya önererek aynı dizilime teşfik ediyor) sonuç ne olurdu? Hiç okumayan kişi bir süre sonra ya okuma alışkanlığı sağlardı veya oyundan sıkılırdı. Çünkü anlamazdı.


  • Geek

    @ornithes Aynısına katılıyorum. Oyunun kalitesi mi yoksa daha çok oyuncu mu meselesi aslında bence daha kaliteli oyun. Ki Dota biraz da bu noktada ayrılıyor.


  • Anime

    Şu anda Riot daha çok oyuncu için değil toplam oyuncu sayısını korumak için adımlar atıyor ve atması lazım da. Çok eski oyuncular oyunu bırakıyor yada bırakmak zorunda kalıyor. Onların yerine bir o kadar da yeni oyuncu kazanması lazım ki Lol kendi çizgisini koruyarak ilerlemeye devam edebilsin.

    Eski oyuncuları oyunda tutmak pek mümkün değil çünkü yaş ilerledikçe sorumluluklar artıyor ve oyuna vakit ayıramayacak noktaya geliyor. Öyle bir duruma geliyor ki haftada 1-2 oyun atamayacak duruma geliniyor. Mesela kendimden örnek vereyim, oyuna başladığımda 19 yaşımdaydım şu an 23 yaşımdayım. En fazla seneye de oyuna girebilirim ama seneye okulun son senesi ve seneye çok fazla alttan ders bıraktım. Bundan dolayı da seneye her gün okul-proje arasında koşturuyor olacağım.(Yoksa okul bayağı uzayacak) Yani oyuna daha nadir gireceğim. Ondan sonra da askerlik, iş falan derken oyundan mecburen kopacağım.

    Durum bu olunca, oyunu bırakmamam için Riot'un bunun için yapabileceği hiç bir şey yok. Ama ben oyunu bıraktığımda, en az 1 yeni oyuncu oyuna başlıyorsa Riot ve Lol oyunu aynı hatta belki de daha iyi bir kalitede sürdürmeye devam edebilecek. Her ne kadar bir lol, oyuncu topluluğu oluşturmuş olsa da Riot'un sahibi olan şirket sayılarla ilgilenecek ve ona göre yatırım yapacaktır. Riot da bunu göze alarak yenilik yapmak zorunda. Aksi halde Lol'ün ömrü bitmeye başlar.

    Bu yüzden bu tarz yenilikler eski oyuncular tarafından beğenilmese de esas hedef kitle eski oyuncular olmadığı için Riot bu tarz değişikliklere devam edecektir.
    (Buradan sonrası benim görüşüm.)

    Oyunun kalitesi düşüyor mu bu tarz değişikliklerle, bence hayır. Sonuçta en az 2-3 yamada 1 tane böyle kolaylık gelirken bunun yanı sıra oyuna bir sürü yeni mekanik, yeni şampiyon vs. eklenerek oyundaki bu tarz değişikliklerin açığı fazlasıyla kapatılıyor.

    @ornithes Eşya önerileri zaten oyuna yeni başlayan kişiler için. Oyuna dair hiçbir bilgisi olmayan adam bir şampiyonla girdiğinde absürt bir dizilim yapacak ve oyundan çok daha az zevk alacaktır. 30 level olup da hala eşyaları buna göre alan kişileri eğitmek pek mümkün değil bence. Yukarıda bahsettiğim kişilere ben bu şampiyona bu olmaz, bu maçta bu eşya işine yaramaz desem de dinlemiyorlar. Riot'u mu dinleyecekler? (Zaten bu yüzden tanımadığım kişilerle ve bu bahsettiğim kişilerle pek oyuna girmek istemiyorum.)



  • @CmmS Fakat dediğim veya sonrasında gelen şeyi yenilik olarak değerlendirmek yanlış olabilir. Benim dediğim bu yeniliklerin izlenildiği yol. Yani aslında bir prensip olarak da sayılabilir. Yenilik tabiki yapmalı. Zaten Riot'u diğer oyunlardan ayıran en önemli özelliklerinden biri de bu. Yenilikçi olması.

    Eleştirdiğim yanı her şeyin çok fazla açık olması. Bir şeylerin üstünün kapalı olması daha güzel olabilir. Anlaşılırlık her zaman iyi bir tercih değildir. Hatta aşırısı kötüdür diye düşünüyorum. Mesela şöyle düşünmeni istiyorum. Bir şampiyon var. Diyelim ki 2 kişi de bu şampiyonu çok seviyor ve çokca oynuyor ama bu şampiyonun o kadar güzel kapalı tarafları var ki 2'sinin de birbirinden ayrı bildikleri şeyler var. Bu taktikten ziyade kullanılabilecek özellik. Biraz daha kapalılık olmalı. Ben tabi bunu yüksek oranda olması gerektiğini söylemiyorum. Sadece biraz dengeli olmalı diye düşünüyorum.


  • Geek

    @CmmS Dediğin çok doğru, bir çok oyun bu noktada yenilik kaydedemediği için zaten çöp olmuş durumda ve yerini yenileri almakta ama bu yeniliği yaparken bence oyuncuya daha fazla yol sunarak daha karmaşık bir yapıya büründürme yöntemi izlense daha yüksek seyir zevki verir diye düşünüyorum. Mesela bir çok RPG oyun var ama bunların arasından Skyrim'in Wow'un hatta daha ufak çapta da olsa Mount And Blade gibi oyunların sıyrılmasının sebebi seçimi ve yolu oyuncuya bırakmaları. Mesela 1 ay bu oyunları oynama sonra tekrar başla( M&B biraz istisna) neredeyse unutmuş bir vaziyette başlamış olursun ama 1-2 güne bildiğin mekanikleri daha sonra da bunlar üzerinden istekliliğine bağlı yeni yolları bulabilirsin. Ama LoL'ün giderek böyle politikalar izlemesi her şeyi çok tek düzeleltiriyor ki ben zaten Lol Kafe olayına da pek ısınamamıştım, bu hareketlerle sokaktan geçen herkes her karakteri 2-3 oyunda çözmüş olacak. Dediğin gibi iyi oyuncu bir şekilde kendini belli eder ama mesela ben Annie hayranıyım, Hextech hariç( Damn you Hextech 😢 ) tüm kostümleri var. Ben Annie ile karşımda Diana, Yasuo vs. varken ezebiliyorsam, ezme şansım varsa bu beni oyuna bağlar ama giderek basitleştirilmesi( öylesine söylüyorum yoksa bu yama değil kastettiğim.) her Annie oyuncusunu başka her counterladığı oyuncuyu ezecek hale getirdiğinde ben sıradanlaştığım için soğuyorum.

    Özet: Dota öğreneceğim. ( Hala bilmiyorum. VURMAYIN! 😑 )


 

timuu felan

Bu diyarların daha derli toplu olması adına şurada şöyle şeyler var, biraz baksana bunlara: Kullanma Kılavuzu ve format

Benzer Başlıklar

timuu felan

Delirenzi

Timuu ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.